Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) a finalizat, în cursul anului 2021, aproximativ 1.300 de cereri transmise din partea consumatorilor, raportat la totalul de 807 cereri depuse în 2020, informează marţi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), într-un comunicat.
În prima jumătate a anului 2022, SAL-Fin a soluţionat un număr de 288 cereri, din cele 630 înregistrate.
Astfel, dintre dosarele de conciliere instrumentate până în prezent, cea mai mare sumă obţinută de un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin a fost de 226.513 lei, aceasta reprezentând diferenţa de despăgubire şi penalităţile aferente dosarului de daună deschis la un asigurător.
Mai mult decât atât, şi în alte dosare instrumentate de SAL-Fin s-au primit sume importante, cum ar fi: 92.460 lei pentru achitarea reparaţiilor unui autoturism avariat şi pentru lipsa de folosinţă a acestuia, precum şi 85.618 lei achitaţi de un asigurător în baza unei poliţe CASCO.
SAL-Fin este singura entitate de soluţionare alternativă a litigiilor care organizează şi administrează proceduri SAL, pe domeniile în care ASF are competenţă.
Examinarea litigiilor supuse SAL-Fin se realizează de conciliatori independenţi şi imparţiali înscrişi în Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregătire şi cu experienţă profesională, atât în domeniul pieţelor financiare non-bancare, cât şi al soluţionării litigiilor pe căi alternative.
Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital.