Restricții de circulație în București, din cauza lucrărilor la Magistrala 6 de metrou. Ce trebuie să știe șoferii

Se instituie noi restricții de circulație, începând de joi, 12 septembrie 2024, în București, pentru realizarea segmentului de Nord al Magistralei 6 de metrou (Tokyo – Aeroport Otopeni).

Restricții de circulație în București, pentru realizarea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou

Un document citat de Agerpres prevede că, începând cu data de 12 septembrie 2024, se vor institui primele restricții de circulație necesare pentru execuția lucrărilor pe secțiunea Tokyo – Aeroport Otopeni (Secțiunea de Nord a Proiectului. Lot. 1.2). Primele măsuri de restricție vor avea o durată de aproximativ 90 de zile.

Stația Washington va fi amplasată în laterala estică a Șoselei București-Ploiești, zona de Sud-Est a intersecției Șoselei București-Ploiești și Bulevardul Dr. Liviu Librescu/strada Jandarmeriei. La capetele stației vor exista trei accesuri, dintre care două vor fi legate de un pasaj pietonal pe sub Șoseaua București-Ploiești (DN1), iar cel de-al treilea se află de-a lungul stației. Stația Washington va avea o lungime de 159 de metri și o lățime maximă de 22,16 metri.

Stația Otopeni va fi amplasată parțial sub carosabilul Căii Bucureștilor și sub semaforul de la intersecția acestuia cu artera centrală a orașului Otopeni, strada 23 august. Stația va fi dotată cu două accesuri la capătul sudic al stației, de o parte și cealaltă pe latura de vest. Stația Otopeni va avea o lungime de 159 de metrii și o lățime maximă de 22,16 metri.

Ce restricții de circulație se instituie

În zona viitoarei stații de metrou Washington se propune instituirea restricțiilor:

  • Pe strada Viorel Ciurea se va restricționa accesul rutier și pietonal, iar stațiile de transport public „Sația INMH” amplasate pe această arteră, pe ambele sensuri, vor fi relocate în apropiere
  • Accesul spre Ploiești din zona bretelei adiacente DN1, de pe B-dul Alexandra Nasta va fi restricționat, iar accesul spre Ploiești din această arteră se va realiza prin ruta ocolitoare asigurată prin B-dul Doctor Liviu Librescu.

Restricțiile nu vor afecta circulația rutieră pe DN1, mai arată sursa citată anterior.

În zona viitoarei stații de metrou Otopeni se vor institui restricțiile următoare:

  • Accesul dinspre DN1 pe strada 23 august se va realiza pe ruta alternativă prin strada Oituz și Floare de Cais
  • Stația de transport public „Stația Primăria Otopeni” de pe DN1, pe sensiul de intrare în București, va fi relocată în imediata apropiere a pasarelei pietonale
  • Ocazional vor exista restricții localepe banda 1 pe sensul de intrare în București, în intervalul orar 22:00-06:00.

Restricțiile instituite pe amplasamentul stației Otopeni nu vor afecta circulația auto pe banda de ieșire dinspre strada 23 august în DN1 și nici circulația rutieră pe DN1 în timpul zilei.

Lucrarea este realizată de Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. (Turcia) – Somet SA (România), în baza contractului de proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă semnat cu Metrorex pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km între Staţiile Tokyo şi Aeroport Otopeni.

Sorin Grindeanu: „Lucrările au început bine pe prima secțiune”

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, luni seara, la Antena 3, că lucrările la Magistrala 6 de metrou au început bine pe prima secţiune, ajungând la 15 – 16%.

„Vorbim de două tronsoane – unul de la Piaţa 1 Mai până la Mall Băneasa şi al doilea de la Mall Băneasa până la aeroportul Otopeni. S-a început bine pe prima secţiune. S-a ajuns undeva la 15-16%, lucrările începând în urmă cu câteva săptămâni. Sunt monitorizaţi foarte bine. Se va intra pe fază de execuţie săptămânile viitoare şi pe al doilea tronson, pentru că s-a obţinut autorizaţia de construire, adică de la mall la aeroport. Se va intra cu acele TMB-uri, se intră dinspre mall spre 1 Mai, aşa e sensul. Cu cât se duce încolo se termină restricţiile. Îi văd lucrând, inclusiv noaptea. Există obligaţia de a asigura un progres lunar prin contract, ceea ce până acum s-a întâmplat”, a spus acesta.

Grindeanu a precizat că „finalul final” al lucrării este „2027 pe un tronson, 2028 pe celălalt tronson, de la Băneasa la Otopeni”, și a asigurat că există finanțarea necesară pentru acest proiect.

Related Posts