Au început lucrările la A13 Sibiu-Făgăraș

Au început lucrările pe culoarul autostrăzii A13 Sibiu-Făgăraș, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov.

„Mai multe echipe amenajează drumurile tehnologice care vor permite accesul în șantier. Construirea celei mai mari organizări de șantier de pe acest tronson se apropie și ea de final”, au transmis reprezentanții DRDP Brașov.

Au început lucrările la A13 Sibiu-Făgăraș

În zona localității Cârța vor fi cazați peste 400 de angajați ai firmei turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS care se va ocupa de lucrările pe A13.

„Organizarea de șantier va găzdui și birourile administrative precum și o zonă de producție cu stații de asfalt și betoane, precum și o platformă pentru parcarea și mentenanța utilajelor care vor lucra la autostradă”, mai spun cei de la DRDP Brașov.

Potrivit Economica.net, antreprenorul turc are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13 (68,04 km):

– Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km;

– Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km;

– Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km;

– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:

– 7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbătă, Ileni, Făgăraș

– 24 poduri peste autostradă

– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri)

– 3 poduri pe drumul de legătură între autostrada și DN1, la Făgăraș

– 12 viaducte

– 2 centre de întreținere și coordonare

– 1 punct de sprijin

– 4 zone de parcare dotate cu toalete

Related Posts