Primul tren Alstom, produs de CFR Călători, va intra în circulație începând cu 15 noiembrie

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că primul tren Alstom Coradia Stream, produs de CFR Călătorie, va începe să circule din data de 15 noiembrie, conform Agerpres.

Prima rută de circulație va fi București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov.

Lista rutelor parcurse de noile trenuri Alstom

în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract:

  • ⁠Bucuresti – Constanta
  • ⁠⁠Bucuresti – Craiova
  • ⁠⁠Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara
  • ⁠⁠Bucuresti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timisoara – Arad
  • ⁠⁠Bucuresti – Craiova – Targu Jiu – Deva

Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulație în 2025 și vor deservi restul de magistrale feroviare electrificate:

  • ⁠Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Iasi
  • ⁠⁠Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Suceava
  • Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Braila – Galati
  • ⁠⁠Iasi – Suceava – Dej – Cluj Napoca
  • Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Cluj Napoca
  • ⁠⁠Brasov – Sfantu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrita – Cluj Napoca
  • ⁠⁠Bucuresti – Ploiesti – Brasov
  • ⁠⁠Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA.

Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Related Posts