În ce stadiu sunt lucrările la Centura Comarnic. Secretar de stat în Transporturi: „Varianta de ocolire a orașului Comarnic are o lungime de 6 km și va contribui la degrevarea traficului de pe DN1”

Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat, vineri, șantierul Centurii orașului Comarnic.  Acesta a prezentat în ce stadiu sunt lucrările la Centura Comarnic.

În ce stadiu sunt lucrările la Centura Comarnic, în Prahova

Potrivit secretarului de stat, stadiul lucrărilor este următorul:

– la pasajul peste CF, care va avea o lungime de 380 metri:

  • se lucrează la elevațiile pilelor
  • a început montarea grinzilor, fiind deja finalizate pe primele 5 deschideri ale pasajului
  • se montează antretoazele și predalele prefabricate
  • se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare pe deschiderile pe care s-au montat grinzile și pedalele.

– a fost realizată execuția corpului centurii ocolitoare pe tronsoanele autorizate, până la nivelul stratului de formă din balast;

– se execută lucrări de realizare a rigolelor betonate, dar și a rigolelor carosabile;

– a fost realizată demolarea construcțiilor și elementelor de beton existente;

– sunt în curs de finalizare lucrările de protejarea a rețelei ELSID;

– se lucrează concomitent la cele 4 structuri necesare pe acest traseu;

– se execută lucrări de consolidare;

– se execută lucrări de realizare a rețelei de canalizare pluvială;

– a fost finalizată relocarea rețelelor de gaz pe zonele autorizate și rețelele de telecomunicații în zona sensului giratoriu de la km 0.

Scrioșteanu a declarat că lucrările ar trebui să fie finalizate maximum în luna iunie a anului viitor.

„Varianta de Ocolire a orașului Comarnic are o lungime de 6 km și va contribui la degrevarea traficului de pe DN1, accesându-l prin intersecțiile cu DN1, unde sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate. Acest proiect este complementar viitoarei autostrăzi A3 Ploiești – Comarnic – Brașov.

Obiectivul de investiții se încadrează în politica de creștere a capacității administrative a CNAIR, prin descentralizarea proiectelor mici și mijlocii către primării și consilii județene, pe care o aplicăm încă din 2020. Face parte dintr-o serie de 11 proiecte pe care le avem în diferite faze pe DN1-Valea Prahovei.

Cenura Azuga Bușteni (parteneriat cu CJ Prahova, contract semnat pentru proiectare și execuție, termen estimativ pentru începerea lucrărilor – martie 2025)

4 pasaje ruriere pe DN1: Sinaia Sud, Sinaia Nord, Azuga și Predeal (pentru fiecare au fost realizate exproprierile, am obținut Autorizațiile de Construire, iar în luna decembrie vor începe licitațiile pentru execuția lucrărilor)

5 Pasaje pietonale subterane dotate cu lift și scară rulantă, necesare pentru eliminarea trecerilor de pietoni existente pe DN1: 1) Piața Comarnic, 2) Primăria Comarnic, 3) Bușteni, strada Telecabinei, 4) Poiana Țapului, strada Urlătoarei și 5) Predeal, strada Panduri. Toate 5 au Autorizații de Construire obținute și se află în curs de pregătire a documentațiilor pentru demararea licitațiilor pentru execuție lucrări.”, a mai explicat Scrioșteanu.

Related Posts